Institute of Flight Systems and Automatic Control
Technische Universität Darmstadt
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64287 Darmstadt
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Dissertation project
Data Glasses to Support Pilots in the General Aviation
Focus
Human Factors
Work- and Engineering Psychology
Research interest
Psychophysiology and Attention
Pilot cockpit interaction
Situation Awareness
Usability
Vita
Publications
Santel, C. G., Haiduk, P. M., Fuchs, K.-U., & Klingauf, U. (in press). The potential for analytical modeling and flight simulator studies of midair collisions to support accident investigation. In A. Droog (Hrsg.) Facilitating change(s): Proceedings of the 31st European Association for Aviation Psychology Conference. Groningen, Niederlande: European Association for Aviation Psychology.
Haiduk, P. M., Santel, C. G., Fuchs, K.-U., & Klingauf, U. (2014). Sehen und Gesehen werden: Simulatorstudie mit Fremdverkehr zur Untersuchung von Erfassungs-wahrscheinlichkeiten [DGLR-Bericht 2014-01]. In M. Grand & S. Schmerwitz (Hrsg.), Der Mensch zwischen Automatisierung, Kompetenz und Verantwortung: 56. Fachausschussitzung Anthropotechnik (p. 77–91). Bonn: Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt –Lilienthal-Oberth .
Santel, C. G., & Haiduk, P. M. (2014). Gutachten zu visuellen Erfassungswahrscheinlichkeiten beim Flugunfall BFU 3X163-12. Institute of Flight Systems and Automatic Control. Technischen Universität Darmstadt.
Haiduk, P. M. (2013). Head-mounted-displays for accident avoidance in general aviation. Posterpresentaton on the 7th International Summer School on Aviation Psychology. Groningen, Niederlande: European Association for Aviation Psychology.
Sporka, A. J., Felzer, T., Kurniawan, S. H., Polávcek, O., Haiduk, P., & MacKenzie, I. S. (2011). CHANTI: predictive text entry using non-verbal vocal input. In Proceedings of the 2011 Aannual conference on Human factors in computing systems (S. 2463–2472.
Haiduk, P. & Bösche, W (2011). Emotional blunting: measuring psychologically desensitizing effects of violent video games. Institute of Psychology. Technische Universität Darmstadt.
Laaser, I., Udovic, A., Vogt, J., Christ, O., Marosevic, M., Muris, J., Dick, T., Haiduk, P., Neudel, P., Juchem, B., Tykiel, K., Gassmann, S., Lambrecht, H. (2010). Optimising working conditions of Air Traffic Controllers in Europe. Langen: Deutsche Flugsicherung.
Research Training Group
"Topology of Technology"
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